Doelstelling
Door middel van een Top-down trainingsaanpak bereiken wij dat iedereen in de organisatie tot in detail weet hoe de organisatie en het verkoopstappenplan functioneert en hoe alle zaken op elkaar zijn afgestemd. De nadruk ligt op het verhogen van efficiëntie, omzet en marge.
Doelgroep
Detailhandel, groothandel en fabrikant
Tijdsduur
Maatwerk – afhankelijk van uw wensen
Kosten
Maatwerk – ntb
In de praktijk blijkt dat de verkoopstrategie en het verkoopstappenplan binnen een organisatie vaak onduidelijk is en onvoldoende de aandacht heeft.
Wij praten dan niet alleen over het verkoopteam, maar over iedereen in de organisatie die betrokken is bij de verkoop, zoals telefonistes/receptionisten, orderverwerkers, monteurs die de klant bezoeken voor inmeten en/of montageoffertes, monteurs die de keuken of badkamer monteren/installeren (deze medewerkers brengen over het algemeen veel meer tijd door met de klant dan de verkoper) en de bezorgers.
Vanuit een verkoopstrategie en een stappenplan moet tot in detail duidelijk zijn hoe iedereen in de organisatie functioneert en hoe alle zaken op elkaar zijn afgestemd.
Dit alles heeft te maken met marktsegment, doelgroep, klantenprofiel, marketing, toonzaalinrichting, klantenbenadering, ontwerpstrategie (handmatig of via computer), prijsbeleid, afsluittechniek, administratieve afwikkeling etc. Ook de zaken zoals routebeschrijving/plattegrond van de showroom, documentatie, catering, fotoboeken van reeds geleverde keukens of badkamers, cadeau bij afronding/oplevering etc. komen uitgebreid aan de orde.
Referentie: Velthuizen Keukens, Woudenberg
Hans, dank voor je scherpe en duidelijke training.
Ons bedrijf Velthuizen Keukens bestaat inmiddels 7 jaar en ongeveer 6 jaar geleden zijn Bert en ik door jou getraind. Dit heeft ons toentertijd veel nieuwe inzichten gegeven. Het mooie is dat jou training aansluit op onze visie, de mens achter de klant staat centraal.
Ook is één van onze medewerkers bij jou op training geweest.
2018 is het jaar waarin wij als Velthuizen Keukens alles nog beter willen doen en dat op alle facetten. Daar hoorde ook een training van jou bij. Jij stelde voor een In-Company training te geven aan ons hele team. Geschikt voor verkoop, aftersales én telefoniste.
Dit was een perfect advies! Met elkaar weten we nu nog beter hoe het verkoopproces+ bijkomende belangrijke zaken lopen, dit zorgt voor een nog betere verdieping in ons team. Met elkaar kunnen we het nu nog beter doen!
Hans, nogmaals hartelijk dank. Wij kijken er naar uit deze kennis in praktijk te brengen!
Met vriendelijke groet,
Johan van Velthuizen
Referentie: Luc van den Berg Tegels & Sanitair
Beste Hans,
Wij zijn erg blij met de goede adviezen en je betrokkenheid in ons bedrijf, we hebben gevraagd eerlijk en duidelijk te zijn naar ons en dat deed je super goed.
Wij stonden na 25 jaar op een punt dat we weer een nieuw zetje nodig hadden in onze organisatie en daar heb je ons op diversen punten enorm mee geholpen.
De uitstraling van de showroom, verkoop strategieën en management ondersteuning.
Wij hebben je training met veel plezier gevolgd en vonden het zeer leerzaam. Bedankt, Met vriendelijke groeten, Luc en Jose van den Berg