Reacties van deelnemers na open training april 2019:
Veel info. Kan nu concreter afsluiten.
Kan nu in de praktijk veel duidelijker communiceren.
Alles vanaf het begin tot het eind toe te passen.
Nu kan ik in structuur een mooi verkoop stappenplan afwerken.
Afsluittechniek nu goed begrepen
Investeringsgericht verkopen maakt alles heel duidelijk.
Bedankt. Mijn zelfvertrouwen is enorm gegroeid!
Referentie IJtsma Livingworld, Groningen en Opende (training eind oktober 2018)
Beste Hans,
Goede verkooptraining met vele goede verkooptips. De eerste indruk is en blijft het belangrijkste, ook in het internettijdperk. Of je nu verkoper, klant of directeur bent, we blijven allemaal mensen. Ook ons personeel was heel content met de training en hebben er zeker iets van geleerd.
De afgelopen weken heeft het zeker effect gehad op de verkoop gehad.
Heine IJtsma
Reacties van de deelnemers open verkooptraining 4 en 18 juni 2018
Edwin: Helder en duidelijk.
Meest leerzaam: Manier van klantcontact maken/structuur.
Loes: Veel geleerd. Leuk.
Meest leerzaam: Het afronden en de maner waarop mensen denken.
Elselien: Totale plaatje. Meest leerzaam: Vooral de afsluittechnieken.
Marc: Zeer leerzaam, vooral dat 1e gesprek al kan afsluiten.
Dick: Investeringsbedrag. Meest leerzaam: Commitment vragen in 1e gesprek.
Jessica: Verwachting overtroffen. Alles was leerzaam.
Annemarie: Goed geluisterd naar cursist. Meest leerzaam: Eigenlijk alles. Gesprek aanpassen aan type mens achter klant.
Inhuis Keukens
Beste Hans,
Bedankt voor je heldere en uitgebreide training. Met je enthousiasme en ruime ervaring vanuit de praktijk heb je onze ogen geopend met praktische, direct toepasbare tips. Kleine veranderingen en wijzigingen in onze werkwijzen hebben direct een zichtbaar verschil gemaakt, waardoor we efficiënter, sneller en met meer plezier werken! Inhuis Keukens bestaat nu ruim twee jaar, en jouw training is waardevol in deze (groei)fase van ons bedrijf en helpt ons weer nieuwe stappen te zetten. Zoals aangegeven ga ik (Wijnand) naast mijn marketingactiviteiten Alex ondersteunen in de verkoop. Mede dankzij jouw training heb ik onlangs mijn eerste keuken verkocht door je adviezen in de praktijk toe te passen! Nogmaals dank voor je leerzame en boeiende training.
Alex en Wijnand van Dobbenburgh, Inhuis Keukens
REACTIES VERKOOPTRAINING 26 maart en 9 april 2018
Cindy Denkers van SANILUX bvba
Na 18 jaar in de keukens mijn eerste echte verkooptraining gedaan bij Hans. Zeer verfrissend om eens vanuit een andere hoek naar ons proces te kijken. Nog meer de structuur in ons verkoopproces brengen is iets waar we mee aan de slag gaan en heb er alle vertrouwen in dat dit fijn gaat werken. Heb het als zeer leerzaam ervaren!
Celine Bours van Bours Keukens
Onlangs heb ik de 2-daagse keuken verkoopcursus gevolgd onder leiding van Hans Groen in ’t Wout. Voor mij de eerste keer dat ik een verkoopcursus volg. Hans heeft veel ervaring in de keukenbranche en weet daarom duidelijk en met veel enthousiasme uit te leggen hoe deze branche werkt. We waren tijdens de training met een leuke groep, de sfeer was goed en ik voelde me op mijn gemak. Met mijn redelijke onervarenheid heeft Hans mij veel geleerd op het gebied van de aanpak van een gesprek (type klant) en het duidelijk maken van een stappenplan naar de klant toe. Dit heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven. Ook denk ik dat een aantal onderdelen die binnen ons bedrijf nog niet toegepast worden, zeer zeker toegepast gaan worden. Met name dat tijdens het eerste gesprek al een ontwerp en startbegroting gemaakt wordt, wat voor ons overigens nog een uitdaging gaat worden.
Loes Kerstens van Kramer Keukens
Ik vond het een leerzame cursus, veel geleerd over hoe de klant denkt.
Je bent een bepaalde manier van werken gewend en het is leuk om van u tehoren hoe het ook kan. Ook vond ik het erg leuk om van de andere kandidaten te horen hoe zij het doen. Het opent je ogen op een andere manier, je kijkt anders naar een klant.
Losse Reacties: Helder en duidelijk / Veel geleerd, leuke groep / Goede en duidelijke leerstof / Zeer leerzaam: Goed, want goed verteld en uitgelegd, maar ook goed naar de cursisten geluisterd / Zeer leerzaam. Vanuit ervaring verteld, Ik kan mij in veel punten vinden. We gaan er binnen het bedrijf zeker mee werken.
Velthuizen Keukens, Woudenberg
Hans, dank voor je scherpe en duidelijke training.
Ons bedrijf Velthuizen Keukens bestaat inmiddels 7 jaar en ongeveer 6 jaar geleden zijn Bert en ik door jou getraind. Dit heeft ons toentertijd veel nieuwe inzichten gegeven. Het mooie is dat jou training aansluit op onze visie, de mens achter de klant staat centraal.
Ook is één van onze medewerkers bij jou op training geweest.
2018 is het jaar waarin wij als Velthuizen Keukens alles nog beter willen doen en dat op alle facetten. Daar hoorde ook een training van jou bij. Jij stelde voor een In-Company training te geven aan ons hele team. Geschikt voor verkoop, aftersales én telefoniste.
Dit was een perfect advies! Met elkaar weten we nu nog beter hoe het verkoopproces+ bijkomende belangrijke zaken lopen, dit zorgt voor een nog betere verdieping in ons team. Met elkaar kunnen we het nu nog beter doen!
Hans, nogmaals hartelijk dank. Wij kijken er naar uit deze kennis in praktijk te brengen!
Met vriendelijke groet,
Johan van Velthuizen
Pronto Wonen in Alkmaar, In-Company training
Al lange tijd zaten we met de gedachten om nieuw en onervaren personeel te integreren in ons team van keuken verkopers. Met Niels van Der Kreis al een paar keer over ge-brainstormt. Tijdens ons laatste gesprek maar weer eens neergelegd ken jij niemand die daarbij kan helpen (training)?
Daarop noemde hij de naam Hans en dat die mogelijk daarbij kon helpen…
Kort daarop het telefonisch contact gelegd om een en ander door te nemen. Hierop een intake gesprek afgesproken om alles eens door te nemen.
Het gesprek liep erg prettig en Hans (Groen in ’t Woud) lag goed in de lijn waarop wij denken hoe met klanten, verkoop en de verkopers om te gaan. Ook had Hans een partner welke kon meewerken aan een training keuken ontwerp inclusief training dag. De basis was gelegd.
Aangezien we met korte klap wilden werken gelijk de afspraken op kort termijn ingezet en het personeel ingelicht. Voor de “newbe’s” geen probleem, bij de meer ervaren personen toch enige scepsis en wat het allemaal in hield?
De twee training dagen waren we met het hele team en ook bedrijfsleiding aanwezig. Goede en prettige sfeer en redelijk ontspannen maar wel met een serieuze ondertoon. Interactief en vooral ook juist gezamenlijk allen (met elkaar) bezig. Goed om ook iedereen tegelijk te hebben en een ieder goed te kunnen zien in houding en gedrag. Veel herkenning en ook “oud nieuws” maar wel weer met een nieuwe (soms kritische) blik naar hoe we het nu doen.
Na de training veel inspiratie en enthousiasme en “huiswerk” om opnieuw in de praktijk uit te proberen. Voor ons hele goede, inspirerende en leerzame dagen.
We zullen zeker een herhaling en opfrissing einde dit jaar of begin 2018 plannen…
René Bot van Pronto Wonen in Alkmaar www.prontowonen.nl
Der Kreis Erva dag Kennismakingstraining 27 maart 2017
Deelnemers :
• Henk Nagelhout Henk Nagelhout Keukens
• Pina Visser De Keukenkamer
• Heidi en Corné van Bergen Corné Intetrieur
• Germ Holtorp Deco Keukens
Namens Der Kreis: Gert Seijens en Niels de Bruijn.
In de toonzaal van Henk Nagelhout heeft de groep kennis gemaakt met de principes van de verkoopstrategie: De mens achter de klant, gebruik maken van het startontwerp en startbegroting.
De evaluaties van de groep zijn:
• Prima praktijkgericht
• Meer concentreren op de wensen van de mens
• Verbazend dat we het eerste gesprek al uitloopt op een koopsignaal
• Zeer duidelijke strategie en psychologische structuur
• Praktisch stappenplan
Unaniem vond men de kennismaking perfect maar tekort dus er komt een vervolg.
www.derkreis.nl
Beste Hans,
Wij zijn erg blij met de goede adviezen en je betrokkenheid in ons bedrijf, we hebben gevraagd eerlijk en duidelijk te zijn naar ons en dat deed je super goed.
Wij stonden na 25 jaar op een punt dat we weer een nieuw zetje nodig hadden in onze organisatie en daar heb je ons op diversen punten enorm mee geholpen.
De uitstraling van de showroom, verkoop strategieën en management ondersteuning.
Wij hebben je training met veel plezier gevolgd en vonden het zeer leerzaam. Bedankt, Met vriendelijke groeten,
Luc en Jose van den Berg (Luc van den Berg Tegels & Sanitair, www.lucvandenberg.nl)
Manders keukens (juni 2016)
Directeur Joost Manders (midden, links en rechts pa en ma).
Beste Hans,
Met plezier wil ik mijn trainingservaring op papier zetten. Wij hebben jou ontmoet op de huisbeurs van ATAG samen met mijn vader en mijn moeder.
Je verhaal over jullie trainingsaanpak ‘de mens achter de klant’ sprak ons gelijk aan. Ook het feit dat je uit de echte keukenpraktijk kwam, was vooral voor mijn vader van belang.
Er speelde bij ons meer dan alleen een verkooptraining. Omdat mijn vader meer op de achtergrond ging werken, waren wij ook op zoek naar een nieuwe bezetting. Tijdens het intakegesprek is het voor mij duidelijk geworden dat ik veel beter de verkoop kon blijven doen en daar leiding aan geven en dat wij voor de BackOffice een nieuwe medewerker moesten aantrekken die mij ook managementinformatie aan zou kunnen reiken. Daarnaast waren de voorstellen om de relatie met onze verkoopster te verbeteren prima. Wij zijn nu een echt team geworden.
Tijdens de training heb je mij kunnen bewijzen dat de structurele aanpak, gebaseerd op de mens achter de klant en beter gebruikmaken van onze sterke verkooppunten, ons veel effectiever en efficiënter heeft gemaakt. Annelieke en ik scoren nu beter in een kortere periode, ja – zelfs ruim meer dan vorig jaar, en de nieuwe man is een schot in de roos. Alles loopt nu zo goed dat wij overwegen, ondanks de economische crisis, er nog een verkoper bij te nemen.
Bedankt voor je persoonlijke inzet en de nazorg die je aan ons bedrijf hebt besteed.
Ik kan jullie aan iedereen aanbevelen.
Groet.
Joost Manders, www.manderskeukens.nl
DB-Groep (2007 tot heden)
Directeur Arjan van Dijke (foto) begon als keukenmonteur. Zijn inmiddels zes zaken zijn local heroes waar de klant op de eerste plaats komt. In de permanente klanttevredenheid onderzoek scoren ze altijd hoger dan een acht.
Kennis is een belangrijke pijler onder de organisatie, is de overtuiging van Arjan van Dijke:
‘Maar die interpreteer ik breed. Ik geef onze monteurs zelf training in communicatie en de omgang met problemen bij een installatie. Ik probeer de cultuur van het familiebedrijf over te dragen. Hiernaast hebben we in-company training door externe bureaus zoals het TrainingsTeam.’
Deze winter start een speciale opleiding voor het kader waarin we veel aandacht besteden aan de visie van ons bedrijf en de wijze waarop zij leiding geven aan medewerkers. Als bestuurder van CBW-MITEX heb ik graag meegewerkt aan de ontwikkeling van het digitale scholingshuis van WoonWerk. Dit diplomatraject is een serieuze opleiding met diepgang en een verrassende afstemming met de praktijk. www.dbkeukens.nl
Zelfs onze meest ervaren verkopers hebben veel geleerd.
BinnenHuisCenter Nelemans
Paul Verschuren, verkoopleider:
‘Onder het motto: ‘het moet anders/beter’ begonnen wij, als verkoopadviseurs van BinnenHuisCenterNelemans aan de Verkooptraining van TrainingsTeam.
Bijna vanzelfsprekend waren wij hier sceptisch over, omdat het de zoveelste verkooptraining zou worden, waarbij theorie en praktijk weer mijlenver uit elkaar zouden liggen. Reeds na de eerste sessie bleek zo ongeveer het tegendeel waar. Iedereen was onder de indruk van de aanpak en inhoud. Er werd duidelijk dat er iemand aan het woord was die in de praktijk ‘zijn lesje heeft geleerd’, letterlijk en figuurlijk.’
Olaf Haanschoten, verkoopadviseur Badkamers:
‘Voor mij heeft het een concrete richting gegeven aan de verkoopgesprekken, om snel tot de kern van de zaak (lees: de behoefte van de klant) door te dringen. Het gegeven dat je zonder een plattegrond en/of investeringsbedrag niet verder kunt, heeft mijn zelfvertrouwen vergroot in de procesbewaking (inhoudelijk gesprek met de klant).’
Veerle van Gils, verkoopadviseur Keukens:
‘Wat ik als zeer prettig heb ervaren is dat de klant in deze training als mens wordt benaderd. Het stuk gevoel wat bij de aankoop van een keuken aan de orde is, speelt dan ook een belangrijke rol. Uit de training blijkt nogmaals dat een goed verkoopgesprek, vanaf het ontvangst tot het afsluiten van de order, bestaat uit het winnen van het vertrouwen van de klant.
Wat extra onder de aandacht werd gebracht is het durven vragen naar een investeringbedrag en het werken met een startbegroting. Zaken die beiden mogelijk meer aandacht verdienen tijdens een verkoopgespek. Hier ligt voor mij althans nog een stuk uitdaging!
De training zet je dan ook aan eens kritisch te kijken naar de opbouw van je verkoopgesprek. Het maakt je weer scherp!
De kunst is nu om scherp te blijven.’
De Knikker Keukens
Het afgelopen jaar heb ik besloten om een verkooptraining ‘in company’ te organiseren. Ondanks het feit dat ik met 4 ervaren verkopers werk, vond ik het juist in deze economische omstandigheden, verstandig om te werken aan de commerciële vaardigheden. Uiteindelijk ben ik, mede door ATAG, over de streep gehaald om met het Diplomatraject van jullie en Woonwerk in zee te gaan en daar heb ik tot op heden geen spijt van.
Wat de verkopers het meeste beviel was dat de trainingen echt vanuit de praktijk gegeven worden. Maar het verrassende was dat de theoretische structuur van het verkoopgesprek ons enorm helpt om een afsluitgericht gesprek te voeren.
De rode draad ‘De mens achter de Klant’, of zoals jullie zeggen ‘Hartselling’, betekent niet dat wij als softies met de klant bezig zijn, maar dat de afsluittechniek daardoor veel gemakkelijker is geworden. De klant ervaart dit ook als zeer klantgericht en servicegericht.
De keus voor het diplomatraject is logisch, want op deze manier kunnen wij de klant bewijzen dat wij erkend worden als vaklui. De 67% subsidie die wij hiervoor krijgen was trouwens lekker meegenomen.
Een aanrader!
Ook de e-learning ontwerp- en ergonomietraining met de klassikale praktijkdag was zeer leerzaam, niet in het minst door het inspirerende vakmanschap van Rob Geerlings. Ondanks onze jarenlange ervaring blijken er ook op dit gebied nog veel verbeteringen mogelijk te zijn.
Al met al een aanrader voor ieder bedrijf dat vanuit vakmanschap wil werken.
TrainingsTeam, bedankt.
www.deknikkerkeukens.nl
In april en mei 2009 heeft het managementteam en alle verkopers van onze 11 vestigingen een verkooptraining gehad van TrainingsTeam. Wij erg tevreden over het resultaat en dit blijkt ook uit de evaluaties.
54.4% van onze verkopers beoordeelde deze training met een “Goed” (9 >)
23.4% met een “Ruim voldoende” (8)
17% met een “Voldoende” (7)
Kort en bondig – doen
Met vriendelijke groet,
Martin Pongers
com. directeur Tulp Keukens BV, www.tulpkeukens.nl
D.B. Keuken Groep
Daar we binnen de DBKG gewend zijn om onze medewerkers zelf op te leiden en een heel eigen kijk hebben op het omgaan met klanten in zijn algemeenheid, is het voor ons van essentieel belang dat een externe training 100% aansluit bij onze totale bedrijfsfilosofie! Daarom waren we bijzonder kritisch en zelfs sceptisch of we überhaupt een externe training zouden kunnen organiseren.
Goede aansluiting
Al in het eerste kennismakingsgesprek met de heer Hans Groen in ’t Wout van TrainingsTeam werd duidelijk dat denkwijzen m.b.t. keukenverkoop in het algemeen, maar in het bijzonder de denkwijze: ‘de mens achter de klant en de mens achter de verkoper’, bijzonder goed op elkaar aansluiten. Zaken doen op basis van vertrouwen! En juist dat vertrouwen, door eerlijk, transparant, maar ook zeker doelgericht met de klant het gesprek aan te gaan én afspraken na te komen, is iets wat reeds jaren binnen de D.B. Keuken Groep succesvol nagestreefd wordt.
Vooraf hebben we met de bedrijfs- en verkoopleiders van DBKG samen met Trainingsteam in één dag de training doorgenomen en op details aangepast zodat de training helemaal 100% aansluit op de eigen DBKG filosofie.
Daarna zijn de trainingen gestart. Geweldig om te ervaren hoe de heer Hans Groen in ’t Wout van Trainingsteam tijdens de trainingsdagen accenten wist te leggen die werkelijk een aanvulling zijn op onze reeds jaren succesvolle verkoopstrategie. Een verrijking voor de verkoopteams van DBKG!
Samenvattend kunnen we concluderen dat we destijds de goede keus gemaakt hebben en dat Trainingsteam en DBKG, bij welzijn, mogelijk ook in de toekomst wat voor elkaar kunnen blijven betekenen!
Aart de Bruin Commercieel directeur DBKG, www.dbkeukens.nl
Manders keukens
Directeur Joost Manders (op de foto rechts):
Beste Hans,
Met plezier wil ik mijn trainingservaring op papier zetten. Wij hebben jou ontmoet op de huisbeurs van ATAG samen met mijn vader en mijn moeder.
Je verhaal over jullie trainingsaanpak ‘de mens achter de klant’ sprak ons gelijk aan. Ook het feit dat je uit de echte keukenpraktijk kwam, was vooral voor mijn vader van belang.
Er speelde bij ons meer dan alleen een verkooptraining. Omdat mijn vader meer op de achtergrond ging werken, waren wij ook op zoek naar een nieuwe bezetting. Tijdens het intakegesprek is het voor mij duidelijk geworden dat ik veel beter de verkoop kon blijven doen en daar leiding aan geven en dat wij voor de BackOffice een nieuwe medewerker moesten aantrekken die mij ook managementinformatie aan zou kunnen reiken. Daarnaast waren de voorstellen om de relatie met onze verkoopster te verbeteren prima. Wij zijn nu een echt team geworden.
Tijdens de training heb je mij kunnen bewijzen dat de structurele aanpak, gebaseerd op de mens achter de klant en beter gebruikmaken van onze sterke verkooppunten, ons veel effectiever en efficiënter heeft gemaakt. Annelieke en ik scoren nu beter in een kortere periode, ja – zelfs ruim meer dan vorig jaar, en de nieuwe man is een schot in de roos. Alles loopt nu zo goed dat wij overwegen, ondanks de economische crisis, er nog een verkoper bij te nemen.
Bedankt voor je persoonlijke inzet en de nazorg die je aan ons bedrijf hebt besteed.
Ik kan jullie aan iedereen aanbevelen.
Groet.
Joost Manders, www.manderskeukens.nl
KVIK Heerlen
De training betrof een gevorderde keukenadviseurstraining bij ATAG in Duiven.
Arno Berns, franchisenemer:
Ik heb een keukenzaak in Heerlen met de naam Kvik, een Deense franchise-organisatie.
Waarom deze training? Waren wij als personeel te lief, te onervaren, of was de Limburgse klant van een ander soort dan de klant in de rest van Nederland, waar het besluitvormingsproces sneller verliep?
Via de retailmanager van Kvik Nederland ben ik in contact gekomen met Hans van het TrainingsTeam.
Helaas
“Helaas” had hij in de training niet de afsluitende zin waarbij elke offerte een order wordt. Misschien had ik daar wel op gehoopt, maar het is duidelijk dat zoiets niet bestaat. Wat hij wel had, was een manier van werken, die er uiteindelijk toe leidde dat de klant blij is met de aankoop.
Wat ik van de tweedaagse training heb geleerd is, dat wij qua benadering en behandeling van de klant goed bezig zijn. De basis van ons is gelijk aan de training. Dat je ergens de punt of komma anders plaatst is duidelijk. Wij maken in de manier van opening naar de klant toe geen fouten. Waar Hans echter wel meer de nadruk op legt is om in het begin van het gesprek heel duidelijk uit te leggen hoe het verkoopstappenplan naar de klant toe werkt. Op deze wijze weet de klant wat er gaat gebeuren en mag de klant weten wanneer wij iets terug verwachten. Dat is iets wat wij niet doen/deden.
Wij maakten de offerte en gaven deze vervolgens aan de klant mee met uiteraard een vervolgafspraak. Daarna, in het vervolggesprek “kijken” wij in hoeverre wij zaken kunnen doen.
Bij de benadering van Hans wordt er al meer duidelijkheid aan de klant gevraagd, wanneer de klant aangeeft de offerte uit te willen laten werken. Dus eerst goed kijken of het echt een serieuze klant is. Dit zal ik dus in de komende tijd gaan toepassen. Ik ga er daarbij vanuit dat mijn conversie hoger uit moet komen.
Terugkijkend op de twee dagen, is de training voor een gedeelte een goede opfriscursus geweest. Daarnaast is verklaart, dat de afsluiting van de order niet alleen op het eind van het gesprek plaats vindt, maar dat in het hele gesprek met de klant een band moet worden opgebouwd die ertoe leidt dat de keuken georderd wordt. Als je in het begin van het gesprek de spelregels op een goede wijze uitlegt, je sterke verkooppunten bekend maakt, een band met de klant laat groeien, er vertrouwen over en weer heerst en je een goede inschatting van de klant (qua persoon) maakt, dan is de kans op slagen groter.
De toekomst zal het gelijk (hopelijk) bewijzen. Aan de duidelijke, onderbouwde en humorvolle uitleg van Hans ligt het in ieder geval niet.
Arno Berns Franchisenemer
Keukenkompas Drachten
Vincent Pijpers:
Goede investering!
Met het uitgekiende lesmateriaal en de praktijkgerichte training, onder de bezielende leiding van Hans Groen in ’t Wout, zijn wij een zeer leerzame ervaring rijker.
Zaken doen op basis van vertrouwen is de kern van deze cursus. Het gesprek meer sturing geven (rode draad) en gerichter verkopen waarbij het sociale aspect niet uit het oog verloren mag worden. Veel ‘wisten’ we natuurlijk al, maar dat was in de loop der jaren al heel ver weggezakt. Hans maakt je weer wakker en zet een en ander weer op een rij waardoor er weer structuur in het verkoopgesprek komt.
Het is een intensieve training, maar het resultaat loont uiteindelijk zeker. Dit is een goede investering voor ons bedrijf en onze persoonlijke ontwikkeling geweest.
Hans, namens het gehele team, nogmaals bedankt.
Vincent Pijpers
Keukenkompas Drachten
Erwin Waterink Keukens
Ageeth Waterink:
Drie jaar geleden zijn wij gestart met onze eigen zaak in keukens. Ik had totaal geen ervaring in keukens verkopen. Mijn man heeft mij de basiskennis bijgebracht en die is vorig jaar door het Trainingsteam verfijnd. Goede trainingen gegeven door mensen met ruime ervaring in de keukenbranche. Veel nuttige tips gekregen. Hans is ook bij ons in de zaak geweest voor een in-company training. Iemand die met je meedenkt om alles gestructureerder te laten verlopen, zodat je het jezelf makkelijker en overzichtelijker maakt. Dit hebben we ook als zeer leerzaam ervaren en wordt dagelijks gebruikt.
Afgelopen voorjaar ook nog de ontwerptraining design/3D gedaan. Erg leuk en weer door een ervaren iemand gegeven. Ik heb veel geleerd van het Trainingsteam, maar ook van de medecursisten.
Trainingsteam bedankt !
Keukencentrum Peter Nellen
Wij waren door Atag Partners Praktijkopleidingen benaderd om deel te nemen aan een pilot voor een nieuw op te starten trainingsprogramma door Hans Groen in ’t Wout van TrainingsTeam.
Aangezien wij als keukenspeciaalzaak uiteraard al verscheidene verkooptrainingen genoten hadden, zagen we met enige scepsis deze training tegemoet.
Het tegenovergestelde was echter het geval. De manier van training geven was erg gericht op de mens achter de koper wat het geheel een minder zakelijk tintje gaf. Er werden ons een aantal tips aangereikt die in de praktijk zeer succesvol bleken. De organisatiestructuur is na de trainingen aangepast, waardoor we een hoger scoringspercentage behalen en we meer rust hebben gekregen binnen ons bedrijf.
We zijn Atag Partners Praktijkopleidingen en TrainingsTeam dankbaar voor de geboden kans.
Sani Sale Vught
Jos Zwanenberg:
Als ik terugblik op de training sanitairverkoper die ik bij jullie gevolgd heb, kijk ik hier met een voldaan gevoel op terug. Zowel de training “commerciële vaardigheden” als de training “productkennis en ontwerpkennis” waren voor mij als pas startende ondernemer in de sanitairbranche erg leerzaam.
De grootste voordelen ten opzichte van andere trainingen waren dat de groep relatief klein was waardoor er veel ruimte was voor persoonlijke aandacht. Ook de tips die we direct uit de praktijk kregen m.b.t. bijvoorbeeld het afsluiten van een order, waren voor mij erg nuttig. Deze tips heb ik dan ook direct in de praktijk kunnen toepassen. Vooral de manier waarop aangeleerd werd om stapsgewijs tot een order te komen waren voor mij een goede leidraad tijdens mijn gesprekken met klanten.
Het ontwerpen van badkamers was voor mij een goede basis om nu mijn klanten enthousiast te krijgen voor een bepaalde indeling van hun nieuwe badkamer.
Het kenbaar maken van mijn USP’s aan klanten onderscheidt mijn bedrijf steeds meer van mijn concurrenten.
Ik heb wel gemerkt dat ik de cursusmap regelmatig als naslagwerk heb gebruikt toen ik mezelf erop betrapte terug te vallen in “mijn oude patroon”.
Al met al; dit is een training geweest die zichzelf vrij snel terugverdient.
Mister Hans
Ons bedrijf heeft met 6 personen deelgenomen aan een in-company training van TrainingsTeam. De eerste reactie van de medewerkers was van “moet dat nou”.
Maar na de eerste avond kwam men hier op terug. Iedereen stond versteld van de vele handige en nuttige tips, het verloop van het verkoopgesprek en het vervolg met de afsluiting.
Wij hebben het gevoel dat onze scoringskansen aanzienlijk zijn toegenomen. Dagelijks maken wij gebruik van de door TrainingsTeam aangereikte “gereedschappen”.
De slotconclusie is – meer verkoop door betere structuur en communicatie.
Versani, Alkmaar
Er was een ‘mystery guest’ bij Versani langs geweest en die had nogal wat commentaar op de werkwijze van Versani.
Een verkoper die zichzelf liever hoorde praten dan de klant, een rommeltje door de hele showroom en harde geluiden vanuit de kantine. Onze eerste reactie was: En??? (giechel) Wat dan nog??? (giechel)
Zo werken wij al jaren en het gaat hartstikke goed of……kan het toch wel iets beter??Na het verhaal van Hans Groen in ’t Wout toch eens serieus aangehoord te hebben, besloten wij toch maar eens te kijken of het zinvol was een training te volgen en wat bleek? Er kon véél meer véél beter.
De luchtige, humoristische maar als het nodig was ook de serieuze houding van Hans maakte de gehele training tot een paar avondjes uit, waar je nog erg veel van opstak ook.
Echt een aanrader om het juiste gereedschap als (sanitair) verkoper in handen te krijgen.
Mega Tegel & Sanitair
TrainingsTeam olv Hans Groen in ‘t Wout geeft een succesvolle verkooptraining. Het zijn plezierige ‘lessen’ waar je op alle fronten van de verkoop wat van kan leren. Ook hoe je met alle soorten klanten het beste om kan gaan komt aan de orde.
Door deze trainingen kom je erachter wat je sterke en zwakke punten zijn en hoe je het beste de zwakke punten aan kan pakken. Dit werkt vooral goed als de heer Groen in ‘t Wout je confronteert met een opgenomen verkoopgesprek. Dit voelt als een vervelend gesprek zo voor de neus van je collega’s en het gesprek zal daardoor wat anders verlopen dan een gesprek met een klant, maar na het terugkijken van de beelden kun je goed zien aan welke punten je moet werken.
Kort samengevat: Een succesvolle en gezellige training.